
- Wagon osobowy 1/2 kl. Y/B 70, CD ep.VI, skala TT, Tillig 16694
- Wagon osobowy 1 kl. A149 Y/B 70, CD ep.VI, skala TT, Tillig 16408
- Moduł dźwiękowy z głośnikiem do spalinowozu BR 106, skala G, PIKO 36233
- Spalinowóz BR 260 DB ep. IV, skala G, PIKO 37526
- Spalinowóz V 60 DR, ep. III z dźwiękiem, skala G, PIKO 37592
- Elektrowóz ET21 - 157, PKP, ep. V, skala H0, PIKO 51600
- Spalinowóz V180 DR, ep. III z dźwiękiem, skala G, PIKO 37576
- Wagon bagażowy 4 os. UP 1941, skala G, PIKO 38641
- Wagon ochronny 4 os. Caboose 1953, skala G, PIKO 38656
- Wagon pasażerski 4 os. UP 1922, skala G, PIKO 38655
- Wagon pasażerski 4 os. UP 1878, skala G, PIKO 38654
- Wagon pasażerski 4 os. UP 1973, skala G, PIKO 38653
- Wagon pasażerski 3 kl. DRG, ep. II, skala G, PIKO 37927
- Wagon pasażerski 1 kl. Railjet OBB ep. VI, skala G, PIKO 37666
- Wagon pasażerski 2 kl. Railjet OBB ep. VI, skala G, PIKO 37665
- Wagon bagażowy Pwg 88 DR ep. IV, skala G, PIKO 37840
- Wagon pasażerski 3 os. z przedz. Bagaż. Dage Reko DR, ep. IIII, skala G, PIKO 37687
- Wagon pasażerski 2 os. Bge Reko DR, ep. IIII, skala G, PIKO 37686
- Wagon pasażerski 3 os. Bagtre Reko DR, ep. IIII, skala G, PIKO 37685
- Wagon pasażerski 3 os. Bage Reko DR, ep. IIII, skala G, PIKO 37684
- Wagon restauracyjny Mitropa Reko 2 kl. DR ep. III, skala G, PIKO 37657
- Wagon pasażerski 2 kl. z przedz. Bagaż.Reko DR ep. III, skala G, PIKO 37656
- Wagon pasażerski Reko 2 kl. DR ep. III, skala G, PIKO 37655
- Zwrotnica prawa G-WRR3 R3 22.5°+7.5° ręczna, skala G, PIKO 35229
- Zwrotnica lewa G-WLR3 R3 22.5°+7.5° ręczna, skala G, PIKO 35228
- Elektrowóz BR 182 DB AG ep. V, skala TT, PIKO 47438
- Elektrowóz BR 150 blaubeige DB AG ep. V, skala TT, PIKO 47462
- Elektrowóz BR 150 blaubeige DB AG ep. V, skala TT, dekoder + dźwięk, PIKO 47463
- Elektrowóz Rh 1116 RailJet, OBB, ep. VI z dźwiękiem, skala G, PIKO 37400
- Elektrowóz BR 103 RailAdventure, ep. VI z dźwiękiem, skala G, PIKO 37442
- Wagon pasażerski 111A PKP 2 kl. / WARS, ep. IV, skala H0, PIKO 97611-2
- Elektrowóz BR 151 170, skala H0, PIKO 51310
- 2 x wagon kryty 401Ka .Gags, PKP, ep. IV, skala H0, PIKO 58376-2
- Wagon kryty 401Ka Gags-t, PKP Cargo, ep. VI, skala H0, PIKO 58471-2
- Węglarka niskoburtowa 401Zp Eamos PKP Cargo, ep. VI, skala H0, PIKO 58412-2
- Wagon restauracyjny Railjet CD ep. VI, skala H0, PIKO 57641-2
- Platforma 2 os. Lgs579 DR, z kontenerami Deutrans, H0, PIKO 57747-2
- Wagon towarowy kryty 401Ka Gags-t, PKP ep. Vb, skala H0, PIKO 58470-2
- Cukiernia i lodziarnia z wyposażeniem i oświet., skala H0, Vollmer 43683
- Kwiaciarnia z wyposażeniem i oświet., skala H0, Vollmer 43692
- Parowóz BR 75.4 DR ep. III z dźwiękiem, skala H0, TRIX 22792
- Tor łukowy R3, 515 mm 15° na podsypce, skala H0, TRIX 62315
- Wagon pasażerski 2 kl. Bm 234 DB ep. IV, skala H0, PIKO 59646
- Cysterna 4 os. PIKO Wagon rocznicowy 2021, skala H0, PIKO 95751
- Kozioł oporowy, skala G, PIKO 35280
- Dekoder mfx/dcc do rozjazdów typu C-gleis (Trix / Marklin), Marklin 74462
- Zakład uwodornienia, skala H0, Vollmer 45525
- Budynek urzędowy, skala H0, Faller 131381
- Warsztat, skala H0, Faller 131382
- Romantyczny ratusz, skala H0, Faller 131376


Elektrowóz BR 191 098 DB ep. IV, skala H0, PIKO 51540

Opis
Trójczłonowy sześcioosiowy elektrowóz wiązarowy BR 191 w zarządzie kolei Niemieckich DB
BD Karlsruhe
Bw Freiburg
Pierwowzór:
Ciężkie lokomotywy towarowe serii E91 należą do najbardziej charakterystycznych niemieckich elektrowozów. Dostarczane od 1925 roku przez zakłady Krauss i WASSEG lokomotywy wyróżniały się dwoma członami silnikowymi z przeniesieniem napędu przy pomocy skośnych wiązarów (napęd typu Winterthur), z umieszczonym pomiędzy nimi członem środkowym, zawierającym transformator. Z zamówionych początkowo 30 pojazdów 16 egzemplarzy trafiło do Bawarii, pozostałe 14 sztuk skierowano do obsługi sieci na Śląsku. W 1927 roku kolejne 4 maszyny skierowano do Bawarii. W latach 30 ponownie przegrupowano lokomotywy, co zaowocowało ich przeniesieniem również do Stuttgartu i Ulm. Po II wojnie światowej nie uruchomiono już lokomotyw pozostałych na terytorium NRD, koleje DB zmodernizowały 17 maszyn i eksploatowały je jako serię 191 do 1975 roku.
Model:
Elektrowozy z wiązarowym przeniesieniem napędu należą do najatrakcyjniejszych modeli kolejowych. Archaiczny nierzadko wygląd, w połączeniu z widocznym układem przeniesienia napędu podsycają fascynację dawnymi latami kolejnictwa. PIKO podchwyciło tego ducha i przeniosło go do skali 1:87. Konstrukcyjna symbioza perfekcyjnego oddania pierwowzoru w modelu z doskonałymi właściwościami jezdnymi właściwie oddają charakter nowego modelu E91 PIKO. Widoczny grawerunek pudła, połączony z perfekcyjnymi nadrukami i okraszony filigranowymi pantografami, czynią ten model prawdziwym klejnotem. Napęd czerpany jest z pięcio-biegunowego silnika PIKO, dwa starannie wyważone koła zamachowe zapewniają nieprzerwaną jazdę, nawet przy niekorzystnych warunkach na torach. Model wyposażony jest w oświetlenie czołowe LED białe/czerwone, zmienne kierunkowo. Dodatkowe funkcje świetlne można wywołać po wyposażeniu modelu w dekoder cyfrowy ze złączem PluX22 (NEM 658).
Dane techniczne
Nowość roku: | 2020 |
W sprzedaży od: | 22 grudnia 2020 |
Kod EAN: | 4015615515401 |
Produkt line: | PIKO Expert |
Typ lokomotywy i numer: | BR 191 098-3 |
Oznaczenie: | DB |
Epoka: | IV (1965 - 1990) |
Rewizja: | 4.2.70 |
Długość modelu: | 192 mm |
Min promień skrętu: | 358 mm |
Gniazdo dekodera: | tak - 22 PIN PluX22 |
Zasilanie: | 12V - prąd stały |
Zasilanie z pantografu: | możliwe |
Silnik: | z kołem zamachowym |
Oświetlenie, światła czołowe: | 3 białe przód / 2 czerwone tył |
Skala: | H0 - 1:87 |