- Skrzyżowanie podwójne DKW 12° Anglik, Code75, skala H0, PECO SL-E190
- Podkład szutrowy do G2 114 mm (jasny), skala H0, Tillig 86551
- Podkład szutrowy do G2 114 mm (ciemny), skala H0, Tillig 86501
- Podkład szutrowy do DKW II (jasny), skala H0, Tillig 86580
- Pokrywy kanałów i studzienek sciekowych, skala H0, Weinert Modellbau 3209
- Rozjazd prawy ręczny 19.5 st. / 125 mm, Code80, skala H0e, PECO SL-E491
- Rozjazd lewy ręczny 19.5 st. / 125 mm, Code80, skala H0e, PECO SL-E492
- 8 x złączka szynowa izolacyjna, skala H0, Weinert Modellbau 74018
- Skrzyżowanie 8,6° - 1:6.6, 341 mm, Code75, skala H0, Weinert Modellbau 74643
- Skrzyżowanie 12,6° - 1:4.444, 242 mm, Code75, skala H0, Weinert Modellbau 74944
- Oświetlenie do lokomotyw w skali Z, Marklin 8953
- Kryty 2 os. z budką DRG ep. II, skala H0, PIKO 54847
- Platforma 2 os. Rmms z kłonicami DR ep. III, skala H0, PIKO 54475
- Wagon chłosnia See-fische Thf DR ep. III, skala H0, PIKO 54543
Elektrowóz E91 101 DB ep. III z dźwiękiem, skala H0, PIKO 51545
towar niedostępny
Opis
Trój członowy sześcioosiowy elektrowóz wiązarowy E 91 w zarządzie kolei Niemieckich DB
Model posiada zainstalowany fabrycznie cyfrowy dekoder jazdy oraz dźwięku wraz z głośnikiem
Pierwowzór:
Ciężkie lokomotywy towarowe serii E91 należą do najbardziej charakterystycznych niemieckich elektrowozów. Dostarczane od 1925 roku przez zakłady Krauss i WASSEG lokomotywy wyróżniały się dwoma członami silnikowymi z przeniesieniem napędu przy pomocy skośnych wiązarów (napęd typu Winterthur), z umieszczonym pomiędzy nimi członem środkowym, zawierającym transformator. Z zamówionych początkowo 30 pojazdów 16 egzemplarzy trafiło do Bawarii, pozostałe 14 sztuk skierowano do obsługi sieci na Śląsku. W 1927 roku kolejne 4 maszyny skierowano do Bawarii. W latach 30 ponownie przegrupowano lokomotywy, co zaowocowało ich przeniesieniem również do Stuttgartu i Ulm. Po II wojnie światowej nie uruchomiono już lokomotyw pozostałych na terytorium NRD, koleje DB zmodernizowały 17 maszyn i eksploatowały je jako serię 191 do 1975 roku.
Model:
Elektrowozy z wiązarowym przeniesieniem napędu należą do najatrakcyjniejszych modeli kolejowych. Archaiczny nierzadko wygląd, w połączeniu z widocznym układem przeniesienia napędu podsycają fascynację dawnymi latami kolejnictwa. PIKO podchwyciło tego ducha i przeniosło go do skali 1:87. Konstrukcyjna symbioza perfekcyjnego oddania pierwowzoru w modelu z doskonałymi właściwościami jezdnymi właściwie oddają charakter nowego modelu E91 PIKO. Widoczny grawerunek pudła, połączony z perfekcyjnymi nadrukami i okraszony filigranowymi pantografami, czynią ten model prawdziwym klejnotem. Napęd czerpany jest z pięcio-biegunowego silnika PIKO, dwa starannie wyważone koła zamachowe zapewniają nieprzerwaną jazdę, nawet przy niekorzystnych warunkach na torach. Model wyposażony jest w oświetlenie czołowe LED białe/czerwone, zmienne kierunkowo. Dodatkowe funkcje świetlne można wywołać po wyposażeniu modelu w dekoder cyfrowy ze złączem PluX22 (NEM 658).
Dane techniczne
Nowość roku: | 2021 |
W sprzedaży od: | 10 grudnia 2021 |
Kod EAN: | 4015615515456 |
Produkt line: | PIKO Expert |
Typ lokomotywy i numer: | E91 101 |
Oznaczenie: | DB |
Epoka: | III (1945 - 1970) |
Długość modelu: | 192 mm |
Min promień skrętu: | 358 mm |
Gniazdo dekodera: | tak - 22 PIN PluX22 |
Dekoder: | zainstalowany fabrycznie |
Dekoder dźwiękowy: | zainstalowany fabrycznie |
Zasilanie: | 12V - prąd stały |
Zasilanie z pantografu: | możliwe |
Silnik: | z kołem zamachowym |
Oświetlenie, światła czołowe: | 3 białe przód / 2 czerwone tył |
Skala: | H0 - 1:87 |