
- Czterowagonowy zespół piętrowy DB13umpe, DR, ep. III, skala H0, Rivarossi HR4303
- Kamienica + fotograf z wyposażeniem, skala H0, Vollmer 43841
- Kontener 20' seaco, ep. V, skala H0, Faller 180835
- Głośnik prostokątny, 9 x 16 x 3 mm (6Ohm/0.7W), PIKO 56330
- Lakier bezbarwny poliuretanowy satynowy 60 ml, Vallejo 26652
- Lakier bezbarwny poliuretanowy matowy 60 ml, Vallejo 26651
- Lakier bezbarwny poliuretanowy błyszczący 60 ml, Vallejo 26650
- 3 x wagon DEV Inox A9, B10, A5s, SNCF, Ep. III, skala H0, Joufe HJ4146
- 2 x wagon DEV Inox A7D i B10, SNCF, Ep. III, skala H0, Joufe HJ4145
- Nastawnia, skala H0, Faller 131524
- Wagon 104Af 1/2 kl. łamaniec PKP, ep. V, skala H0, PIKO 97617
- Wagon kuszetka 110Ac PKP, ep. V, skala H0, PIKO 97616
- Wagon barowy 113A WARS PKP, ep. VI, skala H0, PIKO 97615
- Wagon pasażerski 111Ap, 2 kl. PKP Intercity ep. VI, skala H0, PIKO 97604-3
- Aluminiowa paleta do farb 10 zagłębień, Ammo Mig 8009
- Aluminiowa paleta do farb 6 zagłębień, Ammo Mig 8008
- Pędzel płaski nr 4 Ammo Mig 8620
- Pędzel płaski nr 4 filbert, Ammo Mig 8595
- Restauracja Mäulesmühle, skala H0, Faller 191713
- Budynki z lat 50-tych, skala H0, Faller 191772
- 2 x Cysterna do przewozu gazu 4 os. ZAG 620, Dalsö+Dalsö, DB, Ep. III, skala H0, ESU 36539
- 2 x Cysterna do przewozu gazu 4 os. ZAG 620, Westfalen+Drachen, DB, Ep. III, skala H0, ESU 36536
- 2 x Cysterna do przewozu gazu 4 os. ZAG 620, BASF+BASF, DB, Ep. IV, skala H0, ESU 36535
- Oświetlony szyld Apteki, skala H0, Viessmann 1375
- Arkady z łożem pod tory, skala H0, Faller 120573
- Arkady z lokalami, skala H0, Faller 120572
- Arkady z lokalami i wyposażeniem, skala H0, Faller 120571
- Zestaw pędzli do malowania dioram i scenerii, Ammo Mig 7601
- Zestaw pędzli do malowania figurek, Ammo Mig 7600


Koleje Małe i Duże 1-2 / 2021 (37)

towar niedostępny
Opis
Koleje Małe i Duże 1-2 / 2017 (37)
N o w o ś ć !
/KMiD-2021-1-2(37).jpg)
Kultura techniczna po polsku ...II
Most nad Jeziorem Pilchowickim - polska historia współczesna ...1
Spis treści ...2
Parowozownia Wolsztyn znów „jedyna taka” cd.2 ...3
Union Pacific BIG BOY 4014 – odrodzenie legendy ...8 /(37)obrazek1.jpg)
W porównaniu ze zwyczajowo normalnymi w Polsce problemami związanymi z funkcjonowaniem Instytucji dziedzictwa Kultury technicznej pn. „Parowozownia Wolsztyn” przedstawiamy jakże inne, amerykańskie podejście do sprawy pokazując jak został ożywiony z martwych zabytkowy parowóz Big Boy. Przybliżamy historyczne okoliczności, działalność towarzystwa kolejowego Union Pacific i czynniki, dzięki którym powstały legendarne parowozy Big Boy. Szczególnie opisujemy nieobyczajny w polskiej mentalności przebieg procesu doprowadzenia parowozu UP 4014 do stanu czynnego – ściągnięcie trupa z pomnika na tory, przetransportowania przez połowę kontynentu i staranne odbudowanie wszystkich jego części.
Estakada kolejowa w Gorzowie Wlkp. – modernizacja 2016-2020 ...26
„Pacific” w potrzasku – Kulisy pewnego wypadku z „księżniczką” 1968 r. ...34
Parowóz Py1 kolei wąskotorowych –
część I: Pochodzenie • Parowozy kolei polowych Rosji ...38 /(37)obrazek2.jpg)
Fabryka maszyn w Kołomnie w latach 1901-1929 zbudowała około 500 sztuk małych, 3-osiowych parowozów na potrzeby wojskowych kolei polowych Rosji. Parowozy te miały też zastosowanie w rolnictwie, fabrykach, na wielkich budowach. W międzywojennej Polsce było eksploatowanych około 70 parowozów z oznaczeniem C9 na PKP. Po II wojnie światowej PKP eksploatowały 14 parowozów, którym nadało oznaczenie Py1. Pierwsza część opracowania przedstawia opis konstrukcji i produkcję tych parowozów. W następnej części opisane będą dzieje tych parowozów i ich służba w Polsce. Bogdan Pokropiński
Parowóz osobowy PKP serii OKl101 ...48 /(37)obrazek3.jpg)
Saksońskie parowozy serii XIV HT (BR 755 DRG) zostały wyprodukowane w liczbie 106 sztuk na potrzeby Kolei Saksońskich. W czasie I wojny światowej Niemcy sprowadzili je do pracy w rejony Łodzi, Warszawy, Radomia. Po wojnie 11 parowozów pozostało w odrodzonej Polsce, gdzie służyły przez cały okres międzywojenny. 4 parowozy, które pozostały po II wojnie światowej nie opłacało się odbudować, nie zostały uruchomione i zostały skasowane. Ryszard Stankiewicz
Parowóz OKl101 w modelu ...65
Widok odchodzący w zapomnienie – Linia nr 251: Tama Brodzka – Iława Gł. ...70
Na archiwalnej fotografii – Linia nr 251: Tama Brodzka – Iława Gł. ...78 /(37)obrazek4.jpg)
Linię nr 251 zlikwidowano w sposób zupełnie absurdalny. Choć przetrwała dwie wojny światowe, nie zdołała stawić oporu kapitalistycznej rzeczywistości lat 90. na PKP. W 2000 r. bezduszną decyzją administracyjną zawieszono na niej przewozy, z dnia na dzień pozbawiając komunikacji sporej grupy pasażerów, która regularnie z niej korzystała. Wyłączona z eksploatacji ulegała postępującej degradacji, by po 10 latach zatracić ostatnie ślady jej istnienia. Rafał Bajko
Z naszej biblioteki: TKt48 – Eurosprinter 2019 ...94
Wydawnictwa Koleje Małe i Duże ...97
Ogłoszenia i forum klubowe ...100
Nowości Modelarskie 2019-2020 ...102 /(37)obrazek5.jpg)
Rok 2019 i 2020 przyniósł nadzwyczaj obfity wysyp modeli taboru PKP. Od lat największy w tym udział ma firma PIKO, serwująca najbogatszą ofertę lokomotyw i wagonów o polskim wyglądzie, w tym absolutnie unikatowych, tylko dla nas, bo stworzonych dla Polski i eksploatowanych tylko na polskich kolejach. Zaprezentowane są nowoopracowane formy lokomotyw i wagonów oraz lista nowych modeli PIKO i ROCO uszeregowana numerami katalogowymi. Przedstawiam też moją ocenę absolutnej nowości PIKO – modelu parowozu BR78, który ma się ukazać w spolszczonej wersji jako OKo1. Andrzej Wilk
• Tabor PKP w H0 ...102
• Kolorystyka wagonów RAL ...108
• Epoki kolejowe ...110
• Lista nowości 2019-2020 PIKO ROCO ...110
Ygreki od ROBO ...114
BR78 (OKo1) – nowy parowóz Piko od PIKO ...120
Dlaczego wydarzenie „MINIATUROWA POLSKA • Świat wokół kolei” jest najważniejsze ...124
Dane techniczne
ISBN | 1641-117X |
EAN | 9771641117211 |