- Ksiądz i zakonnice - 6 figur, skala N, Faller 155360
- Wykolejnica oświetlona z napędem do montażu, skala H0, Weinert Modellbau 72321
- Skrajnik do montażu, skala H0, Weinert Modellbau 3348
- Gwoździki do mocowania torów 14 mm - 120 szt., PECO SL-14
- Tor elastyczny flex 914 mm podkład nieregularny, Code80, skala H0e, PECO SL-E400
- Tor elastyczny flex 914 mm podkład regularny, Code80, skala H0e, PECO SL-E404
- Rozjazd symetryczny Y 22.5 st. / 457 mm, Code80, skala H0e, PECO SL-E497
- Rozjazd prawy ręczny 14 st. / 457 mm, Code80, skala H0e, PECO SL-E495
- Rozjazd lewy ręczny 14 st. / 457 mm, Code80, skala H0e, PECO SL-E496
- Dom z muru pruskiego, skala H0, Kibri 38919
- Ratusz z Sauerlandu, skala H0, Kibri 38395
- Klej polietylenowy 80 ml, Kibri 39997
- Kościół wiejski z oświetleniem LED, skala H0, Kibri 38845
- Wiejska szkoła z oświetleniem LED, skala H0, Kibri 38843
- Katalog Viessmann 2024/2025/2026 DE/EN, Viessmann 8999-24
- Kamienica z ulicy Kolejowej nr 15, skala H0, Vollmer 43672
- Kamienica z ulicy Bussard, skala H0, Kibri 38323
- Dom mieszkalny z bud. gospodarczym, skala H0, Kibri 38188
- Skrzyżowanie 17.2°, Code75, skala H0, Weinert Modellbau 74644
- 4 arkady, skala H0, Faller 120574
Wagon pasażerski Eurofima 1 kl. SBB, ep. V, skala H0, PIKO 58537
towar niedostępny
Opis
Czteroosiowy wagon pasażerski przedziałowy 1 kl. "Eurofima" w zarządzie kolei Szwajcarskich SBB
Model:
W latach 70 koleje europejskie jednoczyły się na poziomie technicznym, nie zatracając przy tym swojego charakteru. Przejawiało się to we wspólnych zamówieniach na nowoczesne wagony pasażerskie. Ta wytyczająca wówczas kierunek dalszego rozwoju konstrukcja wzbogaca ofertę PIKO i uzupełnia paletę wagonów IC ’79 o legendarny wagon Avmz207, umożliwiając zestawienie pociągów międzynarodowych. Model wykonano dokładnie w skali 1:87 i cechuje się wiernie oddanym kształtem i malaturą. Całości dopełniają filigranowe wózki i precyzyjnie wygrawerowane ryfle na dachu. Zwolennicy realistycznego ruchu na makiecie mogą łatwo zainstalować listwę oświetleniową LED, opracowaną specjalnie do tego typu wagonu. Duża popularność pierwowzoru pozwala na stworzenie licznych wariantów modeli, należących do różnych zarządów kolejowych – jednym słowem europejski model kolejowy. Być może na „dużej“ kolei nadszedł znów czas na nowe, wspólne europejskie wagony…
Pierwowzór:
Europejska spółka finansująca zakup taboru (w skrócie EUROFIMA) w latach 70 koordynowała zakup nowych wagonów pasażerskich do ruchu międzynarodowego, ponieważ wagony standardu UIC-X nie zapewniały już odpowiedniego poziomu komfortu. Początkowo zarządy kolei DB, FS i SNCF zamówiły łącznie 10 prototypów w celu wypróbowania różnych komponentów. Pierwsze zamówienie seryjne na 500 wagonów standardu UIC-Z złożono w 1976 roku. Pojazdy te charakteryzowały się ryflowanym dachem, użyciem drzwi odskokowo-przesuwnych i wózkami typu FIAT Y 0272 S. Wagony tego typu zostały zamówione przez sześć europejskich zarządów kolejowych, przy czym DB, SBB i SNCF ograniczyły się do wagonów 1 klasy. Wagony obu klas trafiły do FS, ÖBB i SNCB, które pomalowały je na jednolity pomarańczowy kolor z jasnoszarym, ozdobnym paskiem.
Dane techniczne
Nowość roku: | 2021 |
W sprzedaży od: | 30 listopad 2021 |
Kod EAN | 4015615585381 |
Produkt line | PIKO Expert |
Typ / seria: | Avmz |
Oznaczenie: | DB |
Nr boczny: | 61 80 19-90 539-6 |
Epoka: | V (1985 - 2010) |
Długość modelu: | 303 mm |
Min promień skrętu: | 358 mm |
Kinematyka KKK: | tak - NEM 362 |
Skala: | H0 - 1:87 |