- Podkład szutrowy do G2 114 mm (jasny), skala H0, Tillig 86551
- Podkład szutrowy do G2 114 mm (ciemny), skala H0, Tillig 86501
- Podkład szutrowy do DKW II (jasny), skala H0, Tillig 86580
- Pokrywy kanałów i studzienek sciekowych, skala H0, Weinert Modellbau 3209
- Rozjazd prawy ręczny 19.5 st. / 125 mm, Code80, skala H0e, PECO SL-E491
- Rozjazd lewy ręczny 19.5 st. / 125 mm, Code80, skala H0e, PECO SL-E492
- 8 x złączka szynowa izolacyjna, skala H0, Weinert Modellbau 74018
- Skrzyżowanie 8,6° - 1:6.6, 341 mm, Code75, skala H0, Weinert Modellbau 74643
- Skrzyżowanie 12,6° - 1:4.444, 242 mm, Code75, skala H0, Weinert Modellbau 74944
- Oświetlenie do lokomotyw w skali Z, Marklin 8953
- Kryty 2 os. z budką DRG ep. II, skala H0, PIKO 54847
- Platforma 2 os. Rmms z kłonicami DR ep. III, skala H0, PIKO 54475
- Wagon chłosnia See-fische Thf DR ep. III, skala H0, PIKO 54543
Wagon pasażerski Eurofima 1 kl. SBB, ep. V, skala H0, PIKO 58537
towar niedostępny
Opis
Czteroosiowy wagon pasażerski przedziałowy 1 kl. "Eurofima" w zarządzie kolei Szwajcarskich SBB
Model:
W latach 70 koleje europejskie jednoczyły się na poziomie technicznym, nie zatracając przy tym swojego charakteru. Przejawiało się to we wspólnych zamówieniach na nowoczesne wagony pasażerskie. Ta wytyczająca wówczas kierunek dalszego rozwoju konstrukcja wzbogaca ofertę PIKO i uzupełnia paletę wagonów IC ’79 o legendarny wagon Avmz207, umożliwiając zestawienie pociągów międzynarodowych. Model wykonano dokładnie w skali 1:87 i cechuje się wiernie oddanym kształtem i malaturą. Całości dopełniają filigranowe wózki i precyzyjnie wygrawerowane ryfle na dachu. Zwolennicy realistycznego ruchu na makiecie mogą łatwo zainstalować listwę oświetleniową LED, opracowaną specjalnie do tego typu wagonu. Duża popularność pierwowzoru pozwala na stworzenie licznych wariantów modeli, należących do różnych zarządów kolejowych – jednym słowem europejski model kolejowy. Być może na „dużej“ kolei nadszedł znów czas na nowe, wspólne europejskie wagony…
Pierwowzór:
Europejska spółka finansująca zakup taboru (w skrócie EUROFIMA) w latach 70 koordynowała zakup nowych wagonów pasażerskich do ruchu międzynarodowego, ponieważ wagony standardu UIC-X nie zapewniały już odpowiedniego poziomu komfortu. Początkowo zarządy kolei DB, FS i SNCF zamówiły łącznie 10 prototypów w celu wypróbowania różnych komponentów. Pierwsze zamówienie seryjne na 500 wagonów standardu UIC-Z złożono w 1976 roku. Pojazdy te charakteryzowały się ryflowanym dachem, użyciem drzwi odskokowo-przesuwnych i wózkami typu FIAT Y 0272 S. Wagony tego typu zostały zamówione przez sześć europejskich zarządów kolejowych, przy czym DB, SBB i SNCF ograniczyły się do wagonów 1 klasy. Wagony obu klas trafiły do FS, ÖBB i SNCB, które pomalowały je na jednolity pomarańczowy kolor z jasnoszarym, ozdobnym paskiem.
Dane techniczne
Nowość roku: | 2021 |
W sprzedaży od: | 30 listopad 2021 |
Kod EAN | 4015615585381 |
Produkt line | PIKO Expert |
Typ / seria: | Avmz |
Oznaczenie: | DB |
Nr boczny: | 61 80 19-90 539-6 |
Epoka: | V (1985 - 2010) |
Długość modelu: | 303 mm |
Min promień skrętu: | 358 mm |
Kinematyka KKK: | tak - NEM 362 |
Skala: | H0 - 1:87 |