
- Czterowagonowy zespół piętrowy DB13umpe, DR, ep. III, skala H0, Rivarossi HR4303
- Kamienica + fotograf z wyposażeniem, skala H0, Vollmer 43841
- Kontener 20' seaco, ep. V, skala H0, Faller 180835
- Głośnik prostokątny, 9 x 16 x 3 mm (6Ohm/0.7W), PIKO 56330
- Lakier bezbarwny poliuretanowy satynowy 60 ml, Vallejo 26652
- Lakier bezbarwny poliuretanowy matowy 60 ml, Vallejo 26651
- Lakier bezbarwny poliuretanowy błyszczący 60 ml, Vallejo 26650
- 3 x wagon DEV Inox A9, B10, A5s, SNCF, Ep. III, skala H0, Joufe HJ4146
- 2 x wagon DEV Inox A7D i B10, SNCF, Ep. III, skala H0, Joufe HJ4145
- Nastawnia, skala H0, Faller 131524
- Wagon 104Af 1/2 kl. łamaniec PKP, ep. V, skala H0, PIKO 97617
- Wagon kuszetka 110Ac PKP, ep. V, skala H0, PIKO 97616
- Wagon barowy 113A WARS PKP, ep. VI, skala H0, PIKO 97615
- Wagon pasażerski 111Ap, 2 kl. PKP Intercity ep. VI, skala H0, PIKO 97604-3
- Aluminiowa paleta do farb 10 zagłębień, Ammo Mig 8009
- Aluminiowa paleta do farb 6 zagłębień, Ammo Mig 8008
- Pędzel płaski nr 4 Ammo Mig 8620
- Pędzel płaski nr 4 filbert, Ammo Mig 8595
- Restauracja Mäulesmühle, skala H0, Faller 191713
- Budynki z lat 50-tych, skala H0, Faller 191772
- 2 x Cysterna do przewozu gazu 4 os. ZAG 620, Dalsö+Dalsö, DB, Ep. III, skala H0, ESU 36539
- 2 x Cysterna do przewozu gazu 4 os. ZAG 620, Westfalen+Drachen, DB, Ep. III, skala H0, ESU 36536
- 2 x Cysterna do przewozu gazu 4 os. ZAG 620, BASF+BASF, DB, Ep. IV, skala H0, ESU 36535
- Oświetlony szyld Apteki, skala H0, Viessmann 1375
- Arkady z łożem pod tory, skala H0, Faller 120573
- Arkady z lokalami, skala H0, Faller 120572
- Arkady z lokalami i wyposażeniem, skala H0, Faller 120571
- Zestaw pędzli do malowania dioram i scenerii, Ammo Mig 7601
- Zestaw pędzli do malowania figurek, Ammo Mig 7600


Elektrowóz 1073.14 ÖBB ep. III z dźwiękiem, skala H0, Rivarossi HR2852S

towar niedostępny
Opis
Elektrowóz wiązarowy 1073.14 w zarządzie kolei Austryjackich ÖBB
Model posiada fabrycznie zainstalowany cyfrowy dekoder jazdy oraz dźwięku wraz z głośnikiem
Pierwowzór: (tłumaczenie google)
BBÖ 1029 była lokomotywą elektryczną Austriackich Kolei Federalnych do ruchu pociągów pasażerskich.
Na mocy ustawy uchwalonej w 1920 r. podjęto decyzję o elektryfikacji kolei austriackich. Od zachodu jako pierwsze zelektryfikowano górskie trasy przez Arlberg, Brenner, Tauernrampe i Salzkammergutbahn. Zgodnie z topografią tras, pierwsze lokomotywy były wolnobieżnymi maszynami do obsługi ramp.
Do szybkich pociągów pasażerskich BBÖ zamówił dwanaście lokomotyw serii 1029 w 1920 r. i kolejne osiem w 1921 r. Były to maszyny z układem osi 1'C1'. Dwa silniki elektryczne napędzały osie sprzęgające za pośrednictwem wspólnego tylnego koła zębatego i wału podnośnikowego. Maszyny były dostarczane od 1923 do 1925 roku i były pierwotnie projektowane z prędkością 70 km/h; Dwie lokomotywy dostarczono na próbę ze skrzynią biegów do prędkości 80 km/h. Do 1930 roku wszystkie lokomotywy zostały przebudowane z prędkością 75 km/h.
Pojazdy były używane na wszystkich liniach, które były wówczas zelektryfikowane, np. Innsbruck – Telfs– (Landeck), później do Salzburga i Vorarlbergu. Były to pierwsze lokomotywy na Salzkammergutbahn zelektryfikowane w 1923 roku.
Po przejęciu go przez Deutsche Reichsbahn w 1938 roku maszyny zostały włączone do niemieckiego systemu numeracji jako E 33. Już w 1942 roku Reichsbahn zaczęła wycofywać niezbyt niezawodne maszyny, tak że pod koniec wojny dostępnych było jeszcze 13 lokomotyw. Sześć z nich było w Austrii, a siedem w Niemczech. Lokomotywy w Niemczech stacjonowały w zajezdni Basel Badischer Bahnhof i były używane głównie na Wiesentalbahn i Wehratalbahn. W 1947 dwie maszyny zostały wymienione na E 71, które pozostały w Austrii, aw 1952 wszystkie 1029 wróciły wreszcie do kraju.
W 1954 r. lokomotywy otrzymały zgodnie z nową numeracją ÖBB oznaczenie 1073. Dziesięć z nich przebudowano wraz z AEG, pozostałe wycofano na emeryturę. Prędkość maksymalną można było zwiększyć do 90 km/h. Wykorzystywane były w okolicach Wiednia do pociągów pasażerskich, na przykład na Pressburger Bahn. Wykorzystano je także w pociągu wahadłowym Hütteldorf – Unter Purkersdorf, który był „opakowany”, to znaczy z lokomotywą w środku pociągu i dwoma wagonami przed i za lokomotywą. Pod koniec lat 60-tych taką lokomotywą prowadził również pociąg pasażerski z Attnang-Puchheim do Linzu. Likwidację lokomotyw rozpoczęto w 1970 r. i zakończono w 1975 r. postojem 1073.03 i 1073.14. Niektóre maszyny były następnie używane jako systemy podgrzewania pociągów do około wczesnych lat 80-tych.
Dane techniczne
Nowość roku: | 2021 |
W sprzedaży od: | 8 września 2021 |
Kod EAN: | 5055286684784 |
Typ lokomotywy i numer: | 1073.14 |
Oznaczenie: | ÖBB |
Epoka: | III (1945 - 1970) |
Rewizja: | 6.10.69 |
Długość modelu: | 149 mm |
Min promień skrętu: | 358 mm |
Gniazdo dekodera: | tak |
Dekoder: | zainstalowany fabrycznie |
Dekoder dźwiękowy: | zainstalowany fabrycznie |
Zasilanie: | 12V - prąd stały |
Zasilanie z pantografu: | możliwe |
Silnik: | z kołem zamachowym |
Oświetlenie, światła czołowe: | 3 białe przód / 2 czerwone tył |
Skala: | H0 - 1:87 |