- Latarnia naścienna, LED biały ciepły, skala N, Viessmann 6442
- Platforma 4 os. 2 x kontener CMA CGM ep. VI ERR, skala H0, Rivarossi HR6502
- Czterowagonowy zespół piętrowy, z kabiną sterującą (zielony/szary dach), DR, Ep. IV, skala H0, Rivarossi HR4394
- Farba akrylowa Game Air Bloody Red 18 ml, Vallejo 76010
- Czterowagonowy zespół piętrowy, z kabiną sterującą (zielony/szary dach), DR, ep. III, skala H0, Rivarossi HR4392
- Farba akrylowa Model Air Aggressor Gray 18 ml, Vallejo 71274-18
- Farba akrylowa Model Air Red 18 ml, Vallejo 71269-18
- Czterowagonowy zespół piętrowy, (zielony/szary dach), DR, ep. IV, skala H0, Rivarossi HR4393
- Książka: Diorama by Marcel Ackle Construction and painting techniques, Vallejo 75065
- Farba akrylowa Model Air Sand Grey 18ml, Vallejo 71141
- Parowóz BR 55 4993 (ex KPEV G 8.1), DRG, Ep. II, skala H0, Rivarossi HR2808
- Węglarka 4 os. Eaos 1023-0, DB Schenker Rail Polska, Ep. VIa, skala H0, Rivarossi HRS6442
- Węglarka 4 os. Eaos 3869-5, DB Schenker Rail Polska, Ep. VIa, skala H0, Rivarossi HRS6441
- Żywopłot giętki 25 x 7 mm tuja 2 kawałki po 50 cm, Heki 1757
- Żywopłot giętki 25 x 7 mm zielony 2 kawałki po 50 cm, Heki 1756
- Żywopłot giętki 25 x 7 mm berberys 2 kawałki po 50 cm, Heki 1755
- Wagon restauracyjny 4 os. WRm DB AG, ep. V, skala H0, Tillig 74997
- Wagon pasażerski 4 os. 2 kl. Bomz DB AG, ep. V, skala H0, Tillig 74996
- Platforma 4 os. Rmms 3960 z ładunkiem, DR, Ep. IV, skala H0, Tillig 77063
- Platforma 2 os. Omk z budką, K.Bay.Sts.B., Ep. I, skala H0, Tillig 77051
- Garbus VW Beetle Type 11, 1302 model złożony w gablotce, skala H0, Kibri 21230
Jednostka RBe 540 + wagon z kab. sterowniczą, skala H0, PIKO 96854
towar niedostępny
Opis
Wagon silnikowy RBe 540 + wagon sterowniczy BDt EW II NPZ w zarządzie kolei Szwajcarskich SBB
Model:
Opracowane przez PIKO modele rodziny wagonów silnikowych RBe 4/4 i wagonów sterowniczych serii EW II odzwierciedlają wszystkie charakterystyczne detale swoich pierwowzorów, włączając w to kształt czoła. Zbudowane dokładnie w skali 1:87 wagony silnikowe posiadają wbudowane oświetlenie wnętrza i kabiny maszynisty. Ponadto pojazdy te odznaczają się doskonałym malowaniem i nadrukami, delikatnymi pantografami, precyzyjnie odtworzoną aparaturą dachową, oddzielnie montowanymi poręczami i lusterkami, dokładnie odtworzonymi wózkami a także bogatym w detale wnętrzem. Model posiada wyposażony w dwa koła zamachowe silnik, gniazdo dekodera PluX22 i jest przygotowany do instalacji dekodera dźwiękowego PIKO z odpowiednim głośnikiem. Oświetlenie wnętrza jest również fabrycznym wyposażeniem wagonu sterowniczego; obydwa pojazdy posiadają ponadto imitacje harmonii osłaniającej przejścia międzywagonowe.
Pierwowzór:
Pierwsze sześć wagonów silnikowych serii RBe 4/4 koleje SBB zakupiły do obsługi ruchu regionalnego na linii przez przełęcz św. Gotarda, jednakże dzięki dużym rezerwom mocy skierowano je do obsługi ruchu pospiesznego na równinach. Wagony silnikowe posiadają przestronne kabiny maszynisty i drzwi czołowe na obu końcach, oraz złącza sterowania ukrotnionego dla wagonów sterowniczych. W latach 1963 – 1966 dostarczono 76 pojazdów seryjnych (oznaczonych numerami 1407 – 1482), które m.in. były o 4 tony cięższe od prototypów. W tym samym czasie dostarczono wagony sterownicze EW I i EW II do stworzenia ciężkich pociągów wahadłowych, niejednokrotnie w kombinacji z wagonami pasażerskimi i sterowniczymi EW I. Początkowo pojazdy dysponowały 32 miejscami dla palących i taką sam liczbą miejsc dla niepalących. Pomalowane były w typowy dla SBB kolor zielony. Aparaturę umieszczono częściowo pod podłogą przedziału pasażerskiego, przez co wejścia umieszczono zauważalnie wyżej, niż w wagonach pasażerskich. Dopiero gdy dostarczono wystarczającą liczbę lokomotyw serii Re 4/4 II, to te charakterystyczne pociągi skierowano do pierwotnie dla nich przewidzianego ruchu regionalnego. W tym celu zamówiono dalsze wagony sterownicze EW II. Od 1992 roku 74 pojazdy seryjne poddano modernizacji i dostosowano do obsługi szybkiej kolei miejskiej. Również malowanie dostosowano do składów NPZ kolei SBB. Pociągi serii RBe 4/4 zaczęto wycofywać z ruchu od 2006 roku, w 2014 zakończyła się ich służba w SBB. Kilka RBe 4/4 zachowano jako pojazdy muzealne w stowarzyszeniu „Depot und Schienenfahrzeuge” w Koblenz w Szwajcarii.
Dane techniczne
Nowość roku: | 2021 |
Kod EAN: | 4015615968542 |
Produkt line: | PIKO Expert |
Typ lokomotywy i numer: | RBe 540 + BDt EW II NPZ |
Oznaczenie: | SBB |
Epoka: | V (1985 - 2010) |
Długość modelu: | 544 mm |
Min promień skrętu: | 358 mm |
Gniazdo dekodera: | tak - 22 PIN PluX22 |
Zasilanie: | 12V - prąd stały |
Silnik: | z kołem zamachowym |
Oświetlenie, światła czołowe: | 3 białe przód / 1 białe tył |
Skala: | H0 - 1:87 |