

Jednostka RBe 540 + wagon z kab. sterowniczą, skala H0, PIKO 96854

Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
Wagon silnikowy RBe 540 + wagon sterowniczy BDt EW II NPZ w zarządzie kolei Szwajcarskich SBB
Model:
Opracowane przez PIKO modele rodziny wagonów silnikowych RBe 4/4 i wagonów sterowniczych serii EW II odzwierciedlają wszystkie charakterystyczne detale swoich pierwowzorów, włączając w to kształt czoła. Zbudowane dokładnie w skali 1:87 wagony silnikowe posiadają wbudowane oświetlenie wnętrza i kabiny maszynisty. Ponadto pojazdy te odznaczają się doskonałym malowaniem i nadrukami, delikatnymi pantografami, precyzyjnie odtworzoną aparaturą dachową, oddzielnie montowanymi poręczami i lusterkami, dokładnie odtworzonymi wózkami a także bogatym w detale wnętrzem. Model posiada wyposażony w dwa koła zamachowe silnik, gniazdo dekodera PluX22 i jest przygotowany do instalacji dekodera dźwiękowego PIKO z odpowiednim głośnikiem. Oświetlenie wnętrza jest również fabrycznym wyposażeniem wagonu sterowniczego; obydwa pojazdy posiadają ponadto imitacje harmonii osłaniającej przejścia międzywagonowe.
Pierwowzór:
Pierwsze sześć wagonów silnikowych serii RBe 4/4 koleje SBB zakupiły do obsługi ruchu regionalnego na linii przez przełęcz św. Gotarda, jednakże dzięki dużym rezerwom mocy skierowano je do obsługi ruchu pospiesznego na równinach. Wagony silnikowe posiadają przestronne kabiny maszynisty i drzwi czołowe na obu końcach, oraz złącza sterowania ukrotnionego dla wagonów sterowniczych. W latach 1963 – 1966 dostarczono 76 pojazdów seryjnych (oznaczonych numerami 1407 – 1482), które m.in. były o 4 tony cięższe od prototypów. W tym samym czasie dostarczono wagony sterownicze EW I i EW II do stworzenia ciężkich pociągów wahadłowych, niejednokrotnie w kombinacji z wagonami pasażerskimi i sterowniczymi EW I. Początkowo pojazdy dysponowały 32 miejscami dla palących i taką sam liczbą miejsc dla niepalących. Pomalowane były w typowy dla SBB kolor zielony. Aparaturę umieszczono częściowo pod podłogą przedziału pasażerskiego, przez co wejścia umieszczono zauważalnie wyżej, niż w wagonach pasażerskich. Dopiero gdy dostarczono wystarczającą liczbę lokomotyw serii Re 4/4 II, to te charakterystyczne pociągi skierowano do pierwotnie dla nich przewidzianego ruchu regionalnego. W tym celu zamówiono dalsze wagony sterownicze EW II. Od 1992 roku 74 pojazdy seryjne poddano modernizacji i dostosowano do obsługi szybkiej kolei miejskiej. Również malowanie dostosowano do składów NPZ kolei SBB. Pociągi serii RBe 4/4 zaczęto wycofywać z ruchu od 2006 roku, w 2014 zakończyła się ich służba w SBB. Kilka RBe 4/4 zachowano jako pojazdy muzealne w stowarzyszeniu „Depot und Schienenfahrzeuge” w Koblenz w Szwajcarii.
Dane techniczne
Nowość roku: | 2021 |
Kod EAN: | 4015615968542 |
Produkt line: | PIKO Expert |
Typ lokomotywy i numer: | RBe 540 + BDt EW II NPZ |
Oznaczenie: | SBB |
Epoka: | V (1985 - 2010) |
Długość modelu: | 544 mm |
Min promień skrętu: | 358 mm |
Gniazdo dekodera: | tak - 22 PIN PluX22 |
Zasilanie: | 12V - prąd stały |
Silnik: | z kołem zamachowym |
Oświetlenie, światła czołowe: | 3 białe przód / 1 białe tył |
Skala: | H0 - 1:87 |